‘Thuisbezorgd’ heette vroeger ‘aan huis gebracht’
Nederland is momenteel in de ban van het Corona-virus. Dit is geen trend, maar wel iets wat enorme impact heeft op de slagerij. Want de supermarkten zijn op moment van schrijven vrij leeg. Met man en macht wordt eraan gewerkt om deze weer te vullen. De slager daarentegen heeft een toonbank vol met lekker en goed vlees.
De consument wordt aangeraden thuis te blijven, maar er moet toch gegeten worden. Nu zie je dan ook dat veel slagers inspringen op de gemaktrend van het bezorgen. Daar waar vroeger dit al een normale zaak was voor veel slagers, is dit voor velen anno nu toch een nieuwe tak van sport.
Vroeger werden de stukken vlees ingepakt in papier met de bakfiets gebracht bij de mensen thuis. Daarna kwam de consument gewoon naar de slagerij toe. Nu is dat aan huis bezorgen van de vleesbestellingen weer helemaal actueel. Want om iedereen te kunnen bedienen zie je dat veel slagers speciale aanbiedingen maken met bijvoorbeeld weekpakketten en dat die dan aan huis worden bezorgd.
Het online bestellen heeft een toevlucht genomen de afgelopen jaren. De webshop is een medium dat langzaamaan steeds meer een vaste plek krijgt in de slagerij. Met die webshop kunnen mensen dan bij je in de winkel hun vlees komen halen. Maar wat is er nu mooier dan dat ze ook hun vlees kunnen laten thuisbezorgen. Want de slager heeft kwaliteit en kennis in huis.
Veel klanten weten de slagers te vinden. Maar iedereen weet dat dit langzaamaan afneemt. Er wordt nog wel steeds evenveel vlees gegeten de afgelopen jaren. De andere trends kannibaliseren vooralsnog weinig op de vleesconsumptie. Deze bezorgtrend is er eentje die je niet kunt laten lopen. Want als de consument heeft ontdekt dat door het online bestellen, er ook bij een ander goede kwaliteit te halen valt, dan kan het maar zo zijn dat je hem kwijt bent…
Wees er voor je klant. Maak het ze gemakkelijk. Dan blijft de consument genieten van een mooi stuk vlees van de slager. Die ook nog eens aan huis bezorgt.
Ronnie Poeste